ABD'Lİ BİLGİ KULLANICILARINI 10 BİLYON YAŞLARINDA MÜŞTEREK 'SÜPER DÜNYA' GEZEGENİ KEŞFETTİ

Dünyanın dü sert büyüklüğündeki gezegenin eskiden dirim barındırma olasılığının faziletli bulunduğu belirtildi.

New York

ABD'de bilim insanları, 10 bilyon sene ilk oluşuk emektar birlikte şimal sistemi ortamında kayalık "Süper Dünya" gezegeni bulduklarını açıkladı.

Samanyolu galaksisinden biraz bilyon sene sonradan oluşan şimal sisteminin parçası bulunan gezegende, hayatı destekleyecek birlikte belirtiye rastlanmadığını tamlayan bilgi insanları, fakat derinliğine ömürlü bu cins gezegenlerin eskiden dirim barındırma olasılığının efdal bulunduğunu bildirdi.

Amerikan Astronomi Derneğinin salname toplantısında basına mütekellim Hawaii Üniversitesi profesörü Lauren Weiss, "Bizim dünyamız kestirmece 5 bilyon senedir var. 10 bilyon senedir etrafta bulunan kayalık birlikte dünyada neler olabileceğini birlikte hayalet edin. Ben banko bellemek isterdim." sanarak konuştu.

Weiss, bilgi dünyasında coşku uyandıran gezegenin, yörüngesinde döndüğü yıldıza icra vekili tarafında birlikte magma okyanusu barındırdığını ve bire birlikte yıldızın yörüngesinde dü önemsiz gezegenin şimdi olabileceğini söyledi.

"TOI-561 b" ismi maruz gezegenin dünyanın dü sert büyüklüğünde bulunduğu ve yörüngesini izleme etmiş bulunduğu yıldızın etrafındaki dönüşünü birlikte evren gününün yarısından şimdi az sürede tamamladığı kaydedildi.

Astronomical Journal'a ikrar edilen icat düşüncesince ABD Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesinin (NASA) TESS misyonundan ve Keck Gözlemevinin beceri imkanlarından faydalanıldı.

Kaynak: AA