BOSCH İŞLEMCİ KRİZİNİ ÇÖZMEYE ODAKLANDI

Bosch işlemci üretim kapasitesini artırmak için adımlar atıyor. Alman firma önceki fabrikalı genişletmeye ve üretimi hızlandıracak süreçlere yöneldi.

BOSCH İŞLEMCİ KRİZİNİ ÇÖZMEYE ODAKLANDI

Alman teknoloji ve parça tedarikçisi Bosch, araçlardan, cihazlara, kişisel bilgisayarlardan; elektrikli aletlere kadar her üründe yer alan ve tedariği her geçen gün zorlaşan yarı iletken; talebini karşılayabilmek için yatırımlarını artırma kararı aldı. Bunun yanı sıra çip üretim tesislerini de genişletme çalışmalarına başladı.

2022 için ayrılan artırılmış harcama, şirketin Almanya, Dresden ve Reutlingen’deki silikon elektronik devre üretim tesislerinde ve Penang’daki; yarı iletken bileşen tesisindeki operasyonları artırmaya gidecek.

1 MİLYAR EURO HARCADI

Fonların çoğu, şirketin Haziran ayında 1 milyar Euro’ya (1,2 milyar $) açtığı ve tarihinin en büyük yatırımı olan Dresden sahasındaki üretim kapasitesini artırmak için kullanılacak. Bu tesis, 300 milimetrelik elektronik devreler üretiyor. Bu, devre başına çok sayıda ayrı işlemci içeren daha büyük bir boyut olmasıyla öne çıkıyor.

Şirketin 1970’den beri yarı iletken bileşenler ürettiği Reutlingen’de; hem 2022 hem de 2023’te yaklaşık 50 milyon avro harcanacak. Bosch, silikon elektronik devrelerin yarı iletken çiplere dönüştürüldüğü özel olarak tasarlanmış bir ortam olan “CleanRoom (temiz oda)” genişletecek. 4.000 metrekareden toplam 14.500 metrekareye kadar genişletilecek. Bosch’a göre genişleme aynı zamanda 150 yeni iş imkanı yaratacak.

2023’TE FAAL OLACAK

Bosch, Penang’da 2023’te faaliyete geçecek yeni bir yarı iletken test merkezi inşa edecek. Test merkezi başlangıçta yaklaşık 14.000 metrekare bir alana sahip olacak. Ancak şirket, Penang şehrinde 100.000 metrekareden fazla alana sahip ve ileriki dönemde tamamını kullanmayı planlıyor.

Büyük yatırım, otomotiv yöneticilerinin ve endüstri analistlerinin gelecek yıla kadar yayılacağını tahmin ettiği uzun süreli bir yarı iletken kıtlığı sırasında gelmesi üreticileri sevindirdi. Hem Ford Motor Company hem de General Motors’dan yöneticiler, 2022’ye ve hatta muhtemelen 2023’e kadar devam eden kıtlıkları öngördüklerini söyledi.

KAYNAK : shiftdelete, Haber7

Kaynak: HABER7.COM

Güncelleme Tarihi: 29 Ekim 2021, 14:41
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner16

banner1