İNGİLTERE, BREXİT VE KOVİD-19 KAYNAKLI LOJİSTİK SORUNLARLA ÜZERİNE KARŞIYA

Brexit'in peşi esna ticarette acemi birlikte zamanın başladığı İngiltere'de, salgının birlikte acemi kavait da mülk taşımacılığını budaklı duruma getiriyor.

İNGİLTERE, BREXİT VE KOVİD-19 KAYNAKLI LOJİSTİK SORUNLARLA ÜZERİNE KARŞIYA
Berlin

İngiltere ile Avrupa Birliği'nin (AB), Brexit sonrası devri düzenleyecek müşterek tecim anlaşması imzalamasına rağmen, dünkü insan koronavirüs (Kovid-19) salgınının aksi etkisiyle dünkü zamanın dünkü kuralları İngiltere'ye mülk taşımada dava yaratacak.

Brexit'in arkası esna ticarette dünkü müşterek zamanın başladığı İngiltere'de dünkü kavait lojistik dalında bazısı sıkıntıları tetikliyor.

Kovid-19 salgınının aksi etkilerinden ekonomisini çabucak toparlama sürecine giren Çin, global ekonominin de antipatik gücü konumunda bulunurken, ürettiği malların ilkin Amerika ve Avrupa peyda etmek az daha global pazarlara ulaştırılması düşüncesince nakil kapasiteleriyle konteynerlere gerekseme duyuluyor.

Alıcı devletlerde konteyner tahliye kapasitesinin ehliyetsiz kalması ve Kovid-19 salgınına huzur geçerli kısıtlamaların etkisiyle mülk teslimatlarında mesail yaşanmakta. İngiliz firmalar açısından Kovid-19 salgınının aksi etkilerinin beraberinde Brexit sonrası geçerli dünkü kavait da malların taşınmasını elan budaklı bir hale getiriyor.

İngiliz firmalara kırtasiyecilik engeli

Çin'den nakliyede 40 fitlik müşterek konteyner düşüncesince sabık zamanlarda 1,600 dolar ödenirken, konteyner azlığı ve yaşanmış bulunan teessürat dolayısıyla lojistik firmalarının 10-15 bin dolar arası ecir istediği anlatım ediliyor.

Brexit'in arkası esna AB ile İngiltere arasındaki ticaretin, imzalanan geçim ile akıcı bitmeme etmesi beklenirken, uygulamada işler değişik işliyor.

Yeni tecim kurallarıyla AB ve gayrı ülkelerle iş özne İngiliz firmaları baş döndürücü sayıda dünkü kırtasiyecilik ve evraklarla boğuşmak mecburiyetinde kalıyor. Gümrük beyannameleri, kök kuralları denetimi, nitelikte besin ürünleri ilkin peyda etmek az daha verim güvenliği, denetimi ve sertifikası dünkü tecim diyetinin müşterek parçası kendisine dikkati çekiyor.

İngiliz hükümeti, AB ile dünkü kurallarla ticarette bazısı aksaklıklar olacağını bildirme ederek, AB'den İngiltere'ye giren mallar üstündeki dört dörtlük araştırmaları 6 ay elan talik kabilinden bazısı yumuşatıcı önlemler alarak süreci kolaylaştırmak niyetinde.

AB lojistik endüstrisi İzlanda ve Norveç'ten görmüş geçirmiş

Almanya merkezli Cuxhaven Limanı Kooperatifi Yönetim Kurulu Başkanı Hans-Peter Zint, AA muhabirine, 2016'da Brexit kararını öğrendiklerinde şoke olduklarını belirterek, AB'den ayrılmanın "ortak pazarı vazgeçme etmek" anlamına geldiğini söyledi.

Son 4 senedir Brexit sonrası düşüncesince mukteza hepsi hazırlıkları yaptıklarını tamlayan Zint, AB lojistik piyasasının kuma pazarın haricinde bulunan İzlanda ve Norveç kabilinden ülkelerle ilişkilerde bulunduğu kabilinden AB dışından müşterilerle iş ika dair görmüş geçirmiş bulunduğunu söyledi.

Zint, İngiltere’ye müteveccih kargo trafiğinin Cuxhaven Limanı trafiğinin yüzdelik 90'ını oluşturduğunu,, Brexit hazırlığı düşüncesince bilim teknolojilerine envestisman yaptıklarını anlattı.

İngiltere'ye revan tırların akıllıca belgelere eş olmaması biçiminde derinlemesine kuyruklar oluşacağının altını çizen Zint, bazısı lojistik firmalarının limanlardaki kapasitelerini sınırlandırdığını bunun da şişman kargolarda sorunlara ve gecikmelere sefer açabileceğine ayraç etti.

Zint, İngiltere ile gümrük formalitelerinin 1 Ocak'tan itibaren mukteza bulunduğunu vurgulayarak sözleşmelerde öngörülen tevzi tarihinin tutturulması düşüncesince lojistik sektöründe derin döneme verildiğini anlattı.

Nakliye maliyeti artıyor

İngiltere'deki ithalatçıların ve bu ülkeye dış satım yapanların 1 Ocak'tan sonraları lojistik düşüncesince baş döndürücü müşterek tomar itibar ödenmesi dair endişeleri bulunduğunu kaydeden Zint, "Bu nedenle, 1 Ocak’tan evvel oldukça müşterek tomar kargo taşımaya çalıştılar. Bu sebepten kargoda hakkıyla baş döndürücü erdemli müşterek miktar gördük, anlaşılan alışılagelen ortalamanın yüzdelik 30-40 üstünde bulunduğunu söyleyebilirim." yorumunda bulundu.

Zint, Kovid-19 salgının kazançlı faaliyetleri aksi etkilemesi dolayısıyla yersiz konteynerlerin limanlarda eğleşmek mecburiyetinde bulunduğunu ve bunun da Çin’den mevrut konteynerlerin artmasına saik bulunduğunun altını çizerek, konteyner sıkıntısının yaşanmasına Kovid-19 ve Brexit'in etken bulunduğunu kaydetti.

Türk lojistik şirketlerini İngiltere'de gelişen gidiş dair da uyarıcı Zint, "Avrupa'dan İngiltere'ye trafiği bulunan müşterek Türk lojistik firması var ise ve kargo trafiğini biçim limanları üstünden yapıyorsa, orada gelişen hale müşterek güzel bakmalarını başvuru ederim." dedi.

Zint, Türk lojistik şirketlerinin İngiltere'ye ulaşmada seçenek seçeneklere bakmasını önererek, İngiltere tarafında dağıtımı meydana getirecek müşterek kuma şeriklik bulmaları tavsiyesinde bulundu.

Kaynak: AA

Güncelleme Tarihi: 13 Ocak 2021, 11:11
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner16

banner1