‘AKREP VE YELKOVAN TÜRKİYE’DEN YANA’

İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, “Kovid-19 öncesi, bir konteynerin Şanghay’dan Los Angeles’a nakliyesinin maliyeti yaklaşık 1.600 dolardı. Bugün, aynı rotada navlun için ödenecek fatura tutarı, tam 20 bin dolar. O da uygun boş konteyner bulacak kadar şansl

‘AKREP VE YELKOVAN TÜRKİYE’DEN YANA’

Çin sorgulanıyorAvdagiç, yaptığı yazılı açıklamada, dünyada önce konteyner ve navlun  fiyatlarının yükseldiğini, şimdi de ciddi bir enerji krizi yaşandığını kaydetti. Tüm bu krizlerin, Batılı ekonomilerin tedarik zincirlerinde artık geçici değil, kalıcı bir sorgulamayı gündeme taşıdığını belirten Avdagiç, küresel lojistik  maliyetlerdeki artışın Avrupa, Ortadoğu ve Kuzey Afrika pazarına yakın bir konuma sahip olan Türkiye için ciddi bir rekabet avantajı da sağladığını aktardı.Avdagiç, “Lojistik uzmanlarına göre, Noel tedariki telaşının ardından yıl  sonuna doğru söz konusu rota için fiyatlar bir miktar inebilir. Konteynerde 1.600 dolarlık fiyatlara dönmek ise artık bir hayal. Sonuç itibarıyla artık birçok Avrupalı ve Amerikalı şirket, Çin’de üretimi ya da Çin’den tedarik seçeneğini ciddi şekilde sorguluyor” dedi.Akrep ve yelkovanın hiç olmadığı kadar Türkiye ve Türk özel sektörü lehine döndüğünü belirten Avdagiç, şöyle devam etti: “Türk reel sektörünün Kovid sonrası dönemin  henüz daha başında oldukça başarılı bir çıkış yakalaması son derece memnuniyet verici. Türkiye’nin son dönemde ABD ve Avrupa pazarına yönelik ihracatında gözlenen yüksek oranlı artışlar, bize göre bu değişimin ayak sesleri.”

Kaynak: MILLIYET.COM.TR

Güncelleme Tarihi: 15 Ekim 2021, 07:56
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner16

banner1