İKİNCİ EL ONLİNE OTO PAZARINDA 2020'NİN EN AŞIRI SATILAN MARKALARI MAHSUS OLDU

Türkiye ikinci el online binek ve bol ticari araç pazarında güzeşte sene en baş döndürücü yeğleme edilen otomotiv markaları sırayla Volkswagen, Renault ve Ford namına kayıtlara geçti.

İKİNCİ EL ONLİNE OTO PAZARINDA 2020'NİN EN AŞIRI SATILAN MARKALARI MAHSUS OLDU
Istanbul

AA muhabirinin INDICATA'nın ikinci el online alışveriş tutanağından derlediği verilere göre, 2020 senesinde ikinci el online binek ve bol ticari araç pazarında mecmu 2 milyon 53 bin 55 sayı adanmış gerçekleşti.

2019 senesinde 1 milyon 771 bin 257 adetlik adanmış yapılmıştı. Böylece satışlarda 2019'a layıkıyla yüzdelik 16 artım kaydedildi.

İkinci el online satışlar zarfında binek vasıtaların oranı yüzdelik 83, bol ticari vasıtaların oranı 17 namına belirlendi

Türkiye'de istihsal tesisi yok VW reis oldu

2020 senesinde ikinci el online binek ve bol ticari araç pazarında en aşırı yeğleme edilen otomotiv markası Türkiye'de envestisman kararından vazgeçen Alman otomotiv üreticisi Volkswagen (VW) oldu.

Türkiye'de rastgele ortak istihsal tesisi yok VW markalı araç satışı 304 bin 780 sayı olurken, VW'nin ikinci el online satışlarda alışveriş oranı yüzdelik 15 namına belirlendi.

Volkswagen’i sırasıyla, 266 bin 31 adetle Renault, 207 bin 490 adetle Ford, 191 bin 826 adetle Fiat, 122 bin 62 adetle Opel, 108 bin 63 adetle BMW, 105 bin 283 adetle Mercedes-Benz, 104 bin 245 adetle Hyundai, 95 bin 541 adetle Peugeot ve 74 bin 619 adetle Toyota izledi.

Söz konusu 10 markanın satışları, ikinci el online araç pazarının yüzdelik 77’sini oluşturdu.

Pasat, Clio ve Focus zirvenin üçlüsü oldu

2020 senesinde ikinci el online pazarda en aşırı yeğleme edilen önceki 10 markanın en aşırı satan binek modeli listesinde VW'nin Passat modeli 87 bin 105 satışla önceki tam arazi aldı.

Satışlarda, Renault'nun Clio modeli 70 bin 479 adetle ikinci, Ford'un Focus modeli 65 bin 672 adetle üçüncü, Renault Megane 62 bin 82 adetle dördüncü ve Opel Astra da 57 bin 795 adetle beşinci tam arazi aldı.

Ardından 54 bin 422 adetle Renault Fluence, 48 bin 905 adetle Toyota Corolla, 42 bin 243 adetle VW Golf, 41 bin 635 adetle Renault Symbol ve 40 bin 622 adetle de VW Polo sıralandı.

Ticaride Doblo yılı önceki tam kapattı

Hafif ticari vasıtalar kategorisinde ise 44 bin 109 adetle Fiat Doblo önceki tam arazi aldı.

Doblo'yu, 37 bin 844 adetle Fiat Fiorio, 36 bin 844 adetle Ford Transit/Tourneo Courier, 31 bin 655 adetle Ford Transit/Tourneo Connect, 27 bin 648 adetle VW Caddy, 21 bin 652 adetle VW Transporter, 17 bin 858 Ford Transit, 16 bin 897 adetle Renault Kangoo, 15 bin 159 adetle Peugeot Partner ve 11 bin 45 adetle de Citroen Berlingo strateji etti.

Öte yandan, otomobil öğrenmesi, bileşimli zeka ve şişman verinin birleşmesinden oluşan iş zekası seti INDICATA, Türkiye'deki ikinci el online araç pazarını tarayarak günce 450 binden ortak tomar ikinci el araç datasını çözümleme ediyor.

Rapordaki adanmış verileri, ikinci el ticareti işleyen büyüklenme ve firmaların online pazarda verdikleri anons verilerine dayanırken, bu verilerin zarfında ferdî araç ilanlarına ilişik veriler bulunmuyor.

İkinci el araç ilanı, ortak büyüklenme yahut yapılış kabilinden internetten ağız ağıza kaldırıldığında "satış" namına sınıflandırılıyor.

Kaynak: AA

Güncelleme Tarihi: 09 Ocak 2021, 11:11
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner16

banner1