KARANTİNADA AİLELERİ BİR ARAYA GETİREN YAPBOZ SATIŞLARI ARTTI

Türkiye Oyuncak Kooperatifi (TOY-KOOP) Başkanı Ender Mıcık, pandemi devrinde vatandaşların evlerine kapanmasıyla oyuncak alanının hareketlendiğini belirterek, Pandemi sürecinde elan aşırı ön plana çıkan kadro oyunları, yapbozlar oldu. Satış payı devletimizde kestirmece yüzdeli

KARANTİNADA AİLELERİ BİR ARAYA GETİREN YAPBOZ SATIŞLARI ARTTI

TOY-KOOP Başkan Ender Mıcık, pandemi devrinde oyuncak satılmasında ehemmiyetli çoğalma yaşandığını belirtti. Ender Mıcık, koronavirüs salgını zımnında evlerinde çocuklarıyla elan bir tomar devir nakil şansı bulan ebeveynlerin, bu süreci değerlendirebilmek düşüncesince puzzle üzere yapboz seçimi mürebbi oyuncaklara yöneldiklerini söyledi. Ender Mıcık, Pandemi devrinde ailelerin, evde çocuklarıyla elan bir tomar devir geçirmeleri zımnında mürebbi oyuncaklara yöneldiklerini dile getirerek, Yapboz seçimi öne çıktı. Satış payı devletimizde kestirmece yüzdelik 60'ı buldu. Bunun da nedeni ailenin bir arada olması. Bu çeşit oyunlar, bir arada iletişimi elan baş döndürücü kuvvetlendirdi. Biz az buçuk oyuncak sahası yerine bu sürece, tedariksiz yakalandık. Grup oyunlarının devri elan baş döndürücü şita aylarında gerçekleşirdi. Bir de buna pandemi eklenince oyuncak sektöründe yapbozlar ehemmiyetli miktarda hisse sahibi ha dedi.'2020 YILINDA TÜRK OYUNCAKLARI DAHA FAZLAYDI'Mıcık, 2020 senesinde oyuncak sektöründe iri bir depar belgesi bulunduğunu belirterek, Sektör açısından pandeminin Çin'de başlaması ile bu arada oradaki üretimde az buçuk başağrısı başladı. Bununla dayalı da dış alım yavaşladı. İçeride ise imalat baş döndürücü aceleci bir halde yükseldi. Artık tün mesaileriyle mahsul yetiştirmeye çalışıldı. Yerli üretici, açısından 2020 yılı doğurgan geçti ve sektörde baş döndürücü toy mahsulat çıkmaya başladı. Pazar payının sergen payı bir vakitler yüzdelik 8 civarındaydı. Şuan marketlerde, mağazalarda yüzdelik 30-40'lara derece alışveriş payı, yerel oyuncak sahasının oldu. Bu anlamda esasen bir üstünlük sağladık. Çünkü ihracatta ilişik kalburüstü mahsul üretemediğimizden ötürü başağrısı yaşıyoruz. İhracatta yaşanmış bulunan bir gayrı sıkıntımız da ilişik kalburüstü mahsul üretirken getirdiğimiz kısımlar ve redif parçalardan tahsil edilen efdal vergiler. Fakat eksiksiz bu olumsuzlukları, 2020’de iç piyasada yerel oyuncak tüketiminin artmasıyla giderdik. Ayrıca dışardan aldığımız kısımlar ve redif parça, kumandalı arabalar, pilli piyanolar, tabancalar doğrusu aklınıza ne gelirse Türkiye'de yapıyoruz” diyor.PANDEMİDE İTHAL OYUNCAK AZALADITürkiye Oyuncak Kooperatifi (TOY-KOOP) Başkanı Ender Mıcık, pandemi periyodunun sektörde ithal oyuncak oranını kısmen azaltıp yerel üretimi artırdığına uyanıklık çekerek şunları anlattı: “2019 senesinde dış alım kestirmece 500 milyon dolardan 180 milyon dolara düştü. Bu kemiyet 2020'de 100 milyon dolar civarına indirilmiş olabilir. Pazar şuanda yüzdelik 20-30 küçülmesine rağmen; dal ayakta olduğuna layıkıyla düşünmek ki iç piyasada imal edilen ürünler, piyasayı anca yahut hakeza bir halde istiğna ediyor. Pazarda çelimli halde kalanlar ise dış alımcı bulunan arsıulusal firmalar. Bunlar da pazardaki efdal oranlarını monitör reklamları üstünden elan baş döndürücü mahsul satarak korumaya bitmeme ediyor”.

Kaynak: MILLIYET.COM.TR

Güncelleme Tarihi: 11 Ocak 2021, 10:01
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner16

banner1