TÜRK MOBİLYA ALANI 2021'DE AMERİKA PAZARINA ODAKLANACAK

Mobilya Dernekleri Federasyonu Başkanı Ahmet Güleç, güzeşte sene Türkiye'den ABD'ye 283 milyon dolarlık mobilya ürünü ihraç edildiğini belirterek "Hedefimiz bu sene de ABD'ye minimum yüzdelik 30 ihracatımızı bırakmak olacak." dedi.

TÜRK MOBİLYA ALANI 2021'DE AMERİKA PAZARINA ODAKLANACAK
Bursa

İstanbul Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliğinin de başkanlığını örümcek Güleç, AA muhabirine, Türkiye mobilya piyasasının sonuç 20 yılda ilkin dizayn ve kalitede evren ticaretinde kendiliğinden gır ettirdiğini söyledi.

Türk mobilya üreticilerinin şişman müşterek başarıya imza attığını tamlayan Güleç, "Bu müddet içre evren ihracat listesinde 23'üncü sıradayken, 2019 senesinde dünyanın önceki 8 şişman dış satımcı arasına yükseldik. 2019 senesinde da dünyada ihracatını en aşırı çoğaltan diyar unvanını elde ettik." niteleyerek konuştu.

Güleç, Çin'in dünyanın en şişman mobilya üreticisi ve ihracatçısı konumunda bulunduğunu aktardı.

Dünyada mobilyanın yüzdelik 51'inin ABD, Kanada, İsveç, İtalya, Almanya, Fransa, İngiltere'nin de aralarında bulunduğu kaslı devletler çeşidinden üretildiğini tamlayan Güleç, "Dünyada mobilyada rakiplik eylemek düşüncesince müşterek hikayenizin olması gerekiyor. Türk mobilyasının da müşterek hikayesi var. Hikayesi banko kalite, dizayn ve üretim ilişkin müesses zira Türkiye yetiştirici müşterek ülke. Rakip ülkelerimize baktığımız devir birileri yetiştirici değil, şişman ihracatçı. Bizden ilkin ihracata başlamış ancak yetiştirici bulunmadığı düşüncesince müşterek nakıs hissediyor. Türkiye'nin mobilya üretimini tasarımla daima geliştirmesi esasta bu başarının asliye faktörü." değerlendirmesinde bulundu.

"Önemli bulunan ek kalburüstü mahsul satmak"

Güleç, dünkü sima koronavirüs (Kovid-19) salgınının Çin'den yayıldığını hatırlatarak bu sürecin lansman ve sayısal dünyada elan müşterek tomar alıcıya erişmek yönünde Türk mobilyası düşüncesince müşterek punt bulunduğunu vurguladı.

Türk mobilya piyasasının şişman pazarlarda yükselen müşterek trende erbap bulunduğunu dile getiren Güleç, salgının etkilerine karşın güzeşte sene ABD'ye ihracatı 2019'a layıkıyla yüzdelik 15'ten müşterek tomar artırdıklarını bildirdi.

Ahmet Güleç, ABD'ye ihracatta endamsız müddette 1 bilyon doları aşmayı hedeflediklerini belirterek şunları söyledi:

"Sayın Cumhurbaşkanımızın ehemmiyet verdiği (yurt dışındaki) 'Lojistik Merkezleri Projesi' buna aşırı şişman müşterek dayanak olacak. İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçılar Birliği olarak, ABD'deki dizayn merkezlerinde merkezler açarak, orada Türk mobilyasının tanıtımına müteveccih ameliyat yürüteceğiz zira çabucak mahsul kıymak müşterek nesne anlatım etmiyor. mühim bulunan ek kalburüstü mahsul satmak. Bunu tasarımla da güçlendirmemiz gerekiyor ve Türk mobilyasının esasta Türkiye'nin müşterek mobilya ülkesi olduğunu, Türk mobilyasının tasarıma, kaliteye dayandığını, dünyaya anlatmamız gerekiyor."

Güleç, sonuç teknolojiyi kullanan Türkiye mobilya piyasasının tanıtıma elan aşırı ehemmiyet vermesi icap ettiğini belirtti.

Pazarda elan da derinleşme fırsatlarının bulunduğunu anlatım fail Güleç, "Bunu da inşallah 2021 ile bu arada ABD'ye aşırı elan müşterek tomar ihracat yaparak göstereceğiz. Hedefimiz bu sene de ABD'ye minimum yüzdelik 30 ihracatımızı bırakmak olacak." niteleyerek konuştu.

Türk mobilyacısının 2021'de Amerika pazarına odaklanacağını vurgulayan Güleç, laflarını şu şekilde tamamladı:

"5 sene ilkin ABD'ye 15-20 milyon dolar ihracat yapıyorduk, bugün 200 milyon doları aştık. 2020'de ABD'ye 283 milyon dolar ihracat yaptık, pandemiye karşın ihracatı artırdık. Demek ki ABD'ye aşırı elan müşterek tomar mahsul yapabiliriz zira dünyanın en şişman müşterisi. Dünyanın en şişman müşterisine aşırı elan müşterek tomar mobilya kıymak düşüncesince fırsatımız var. Daha müşterek tomar fiilen inşallah bu amacı yakalayacağız."

Kaynak: AA

Güncelleme Tarihi: 11 Ocak 2021, 12:56
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner16

banner1