GEREKSİZ ÇAĞRILAR PES DEDİRTTİ

Zonguldak'ta bir yıl önce faaliyete geçen 112 Acil Çağrı Merkezi'ne gelen her 100 çağrıdan 72'si asılsız çıktı. İlk karşılama ekibine durumu anlatan vatandaşlar, konularına göre sağlık, jandarma, emniyet veya itfaiye birimine aktarılıyor. Canı sıkılan ise 112'yi arayar

GEREKSİZ ÇAĞRILAR PES DEDİRTTİ

İçişleri Bakanlığınca acil çağrıların tek merkezde toplanması amacıyla Zonguldak'ta bir yıl önce hayata geçirilen 112 Acil Çağrı Merkezi, korona virüs sürecinde de vatandaşların imdadına yetişti. Acil durumlarda birden çok numara aramak yerine vatandaşlara kolaylık sağlanması ve acil durumlarda koordinasyonun sağlanması amacıyla hayata geçen 112 Acil Çağrı Merkezi ile gereksiz ve asılsız çağrılar nedeniyle artan iş yükünün azaltılması ve daha etkin çalışması amaçlanıyor.

Çocuklar da arıyor, canı sıkılan da

Yeni nesil 112 Acil Çağrı Merkezi'nin hayata geçmesiyle birlikte acil numaralardan birini aramak isteyen vatandaş, çağrısının ekiplerce karşılanmasının ardından kısa süreli şaşkınlık yaşıyor. Bazı vatandaşlar ise yanlış aradığını söyleyerek görüşmeyi sonlandırıyor. Çocukların ebeveynlerinin elinden aldığı cep telefonlarıyla 112'yi tuşlaması da ekipleri gereksiz yere meşgul ediyor. Bazı vatandaşlar ise moralinin bozuk olduğunu, can sıkıntısını gidermek için aradığını söylüyor.

Kaynak: IHA

Güncelleme Tarihi: 18 Ekim 2020, 12:56
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner16

banner1

SEO Uzmanı
Sprey Nozul