TÜRK MEDYASININ DUAYENLERİ YENİ MEDYAYI KONUŞTU

Türkiye İnovasyon Haftası kapsamında düzenlenen Medyada İnovasyon başlıklı panelde teknolojiyle birlikte haberciliğin geldiği nokta ve son durum konuşuldu.

TÜRK MEDYASININ DUAYENLERİ YENİ MEDYAYI KONUŞTU
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından Ticaret Bakanlığı koordinasyonunda düzenlenen 8. Türkiye İnovasyon Haftası'nda ‘yeni medya' ve sektörün yaşadığı değişim süreci ele alındı. İhlas Haber Ajansı (İHA) Genel Yayın Koordinatörü İrfan Altıkardeş, Sabah Yazı İşleri Müdürü Şaban Arslan tecrübelerini paylaştı. Türk medyasının duayenleri, son yıllarda medyanın yaşadığı dönüşümü tecrübeleri ışığında anlatırken, sosyal medya mecralarının haberciliğe etkisi hakkında da birbirinden çarpıcı açıklamalarda bulundular.

Panel moderatörü Yılmaz Yıldız, “Medya tarafında inovasyonu konuşmadan önce, inovasyonun nasıl olması gerektiğine dair ufak bir iki notum var. Onları sizlerle paylaşmak istiyorum. Yani, neden inovasyon, niçin inovasyon? Bu konuya ben biraz kafa yordum işin açıkçası. İnovasyon bazen bir gereklilikten ortaya çıkıyor, bazen de bir iyilik, bir icat şeklinde ortaya çıkıyor. Binlerce faydalı model görüyoruz bütün sektörlerde. Bunlar için ciddi bir maddi külfet harcanıyor. Örneğin Türkiye'de Ar-Ge harcamalarında, bu tür çalışmalara 2019 verileri ile yaklaşık 45 milyar liralık bir bütçe ayrılıyor.

Kaynak: IHA

Güncelleme Tarihi: 26 Aralık 2020, 18:56
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner16

banner1