UYUMADAN BİR SAAT ÖNCE BİR BARDAK SÜT İÇİN

Kaliteli bir uyku için en az 5 saat öncesinden kafein içeren bir şey tüketmemek gerektiğini hatırlatan Dr. Dyt. Çağatay Demir, “Akşam öğününde lifli bir karbonhidrat çeşidi ve sebzeler tüketilirse uyku kalitesi artar. Aynı zamanda yatmadan 1 saat önce içilen bir bardak süt, i

UYUMADAN BİR SAAT ÖNCE BİR BARDAK SÜT İÇİN

Uyku, insan hayatında beslenme, nefes alma, boşaltım kadar önemli bir fizyolojik gereksinim… Kişinin yaşam kalitesini, iyilik durumunu etkileyen uykunun kalitesi; bireyin uyandıktan sonra kendini zinde, formda ve yeni bir güne hazır hissetmesiyle anlaşılıyor.

Beslenme düzeni ve özellikle akşam yenilen yiyeceklerin uyku kalitesini etkilediğini anlatan Doktor Diyetisyen Çağatay Demir, "Fast food türünde yüksek yağlı ve özellikle trans yağ içeren yiyeceklerin vücuda zararları sık sık gündeme geliyor. Ancak bu yiyecekler aynı zamanda uyku döngüsünü ve kalitesini de olumsuz etkiliyor. Bu nedenle bu tür besinleri en azından akşam öğünlerinde tüketmemeye özen göstermek gerekiyor. Basit karbonhidratlı besinler yediğinizde daha hızlı açlık oluştuğu için uykuya geçiş süreci olumsuz etkilenir. Bu nedenle gün içinde ve özellikle akşam yemeğinde dengeli tabaklar oluşturmak ve tüketilecek karbonhidrat çeşidini iyi seçmeniz büyük önem taşıyor" diyor.

Kaynak: SABAH.COM.TR

Güncelleme Tarihi: 14 Eylül 2021, 16:36
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner16

banner1