“UYKU TRENDLERİ DURUŞ BOZUKLUĞUNA YOL AÇABİLİR”

Uyku alışkanlıklarının postür kısaca duruş üstünde iri tesirleri bulunduğunu tamlayan Uzm. Dr. Şevket Yalçın, “Hangi pozisyonda yatılırsa yatılsın, okşayıcı yataklardan kaçınılmalı, aşırı sayıda ve kaba yastıklar yeğleme edilmesi gerekir. Bel ve boynun zorlanmasına

“UYKU TRENDLERİ DURUŞ BOZUKLUĞUNA YOL AÇABİLİR”
Uyku alışkanlıklarının postür doğrusu duruş üstünde iri tesirleri bulunduğunu tamlayan Uzm. Dr. Şevket Yalçın, “Hangi pozisyonda yatılırsa yatılsın, güzel yataklardan kaçınılmalı, aşkın sayıda ve kaba yastıklar yeğleme edilmesi gerekir. Bel ve boynun zorlanmasına yol açabileceği düşüncesince yüzükoyun pozisyonda uyumaktan kaçınılmalıdır” dedi.

Pendik Medipol Üniversitesi Hastanesi Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Bölümünden Uzm. Dr. Şevket Yalçın, “Hayatımız süresince yaptığımız rastgele ahacık postürün aşkın önemli. Özellikle postür bozukluğumuz var ise bu işleri uygularken nice problemle karşılaşabiliyoruz. Erişkinlerin 2/3’ü hayatlarının ortak zamanında ağırlık ağrısı yaşıyor. Çoğunluğu sulp etrafı ve güzel dokudan kaynaklanmakla birlikte, sulp dışı dokulardan yansıyan ağrılar da olabilir” diyerek konuştu.

“YASTIK SAYISI VE TİPİ POSTÜRÜ ETKİLİYOR”

Postürü akıllıca değerlendirmek düşüncesince günce yaşamda yatış konumu ve yerleşme konumuna ilgi edilmesi icap ettiğini tamlayan Dr. Yalçın, “Hangi pozisyonda yatılırsa yatılsın, başın dibine yastık konmalı, fakat omuzlar yastığın altında kalmalıdır. Yastık sayısı ve tipi de aşkın önemlidir. Çok sayıda ve kaba yastıklar sırtüstü pozisyonda başı öne akıllıca zorlayarak ağırlık ağrısına yol açabilir. Omurganın fizyolojik eğrilikleri sürdürülmelidir. Lomber lordozu beslemek düşüncesince sırtüstü yatarken dizlerin dibine ortak yastık ve ya taraf yatışta ortak işaret yastığı kullanılabilir. Bel ve boynun zorlanmasına yol açabileceği düşüncesince yüzükoyun pozisyonda uyumaktan kaçınılmalıdır. Yumuşak yataklar az ortak dayanak oluşturması nedeni ile lomber sulp sırtüstü pozisyonda fleksiyona (eklemin kıvrılma hareketi), beniz üstü pozisyonda kalık lordoz ve ya hiperekstansiyona zorlanır” ifadelerini kullandı.

“BACAK BACAK ÜSTÜNE ATMAKTAN KAÇININ”

Dr. Yalçın, ülkü yerleşme konumu ise şöyle açıkladı:

“Sırt arızasız ve omuzlar geride olmalı, kalçalar sandalyenin arkalığına değmelidir. Normal lomber lordoz sakınmak düşüncesince ıvır zıvır yuvarlanmış ortak silgi ve ya işaret yastığı kullanılabilir. Dizler kalçalarla bire ortak hizada, ayrıca hafifçe faziletli olmalıdır, bunun düşüncesince ortak kadem yükseltici kullanılabilir. Bacak-bacak hesabına atılmamalıdır. Aynı pozisyonda 30 dakikadan ortak tomar oturulmamalıdır. Oturma pozisyonundan ayağa kalkarken, sandalyenin önüne akıllıca toprak değiştirilmeli ve bacaklar arızasız duruma getirilerek kalkılmalıdır. Belden öne eğilmekten kaçınılmalıdır.”

“POSTÜRÜNÜZÜ KENDİNİZ DE KONTROL EDEBİLİRSİNİZ”

Postürü etkileyen faktörlerin cezaevi uğrunda bulundurularak, postür analizi yapıldıktan sonraları tedaviye geçilmesi icap ettiğini tabir fail Dr. Yalçın, “İlk derece hastalanmış eğitimidir. Çünkü bir çok hastalanmış postürün bozuk olduğundan ve bu durumun fiziki semptomlarına katkıda bulunduğundan habersizdirler. Çalışma alanlarının düzeltilmesi, döşek ve yastık tipleri, ortak obje tahammül yahut temdit işleri vs. öğretilir. Gergin yahut eneze bulunduğu düşüncesince postür bozukluğuna faktör bulunan yapılarda germe ve takviye baş başa akıllıca ortak alıştırma programı verilir. Doğru ortak cisim postürü kazanmanın ve onu korumanın en ehemmiyetli yolu bireyin öz postürünün bilincinde olmasıdır. Bunun düşüncesince de yoğun pıtrak öz postürünü arama etmelidir. Omurganın fizyolojik eğriliklerini arama eylemek düşüncesince sırtınız ortak duvara yaslayın, ortak elinizi boynunuzun arkasına el sırtı duvara bakacak şekilde, başka elinizi de belinizin arkasına avucunuz duvara bakacak biçimde yerleştirin. Duvarla sırtınız ortada aşkın ortak açıklık varsa, doğrusu eliniz öne ve arkaya rahat cereyan ediyorsa, fizyolojik eğrilikler kalık demektir. Postürü yöneltmek ve aklık ortak postürü korumanın yolu tamamıyla uygulama yapmaktır" dedi.

“7 HAREKETLE DURUŞUNUZU KORUYABİLİRSİNİZ”

Dr. Yalçın, “Sırtınız duvara dönük, topuklar duvardan kestirmece 7.5 cm uzaklıkta ve ayaklar birbirinden kestirmece 15 cm uzaklıkta olacak biçimde ayakta yalçın durun. Kollarınızı hapaz içleri öne bakacak biçimde yanlara uzatın. Diz kapaklarınız arızasız olacak ve kadem bilekleriniz arızasız olacak. Belinizi duvara yaklaştırın. Sırtınızı düzleştirin, göğsünüzü kaldırın ve omuzlarınızı duvara akıllıca arkaya getirin. Başınızı geriye akıllıca cereyan ettirin. Alt meşime kaslarınızı karnınızı düzleştirmeye fiilen ve alışılagelen alarak içinize çekin, 10 saniye tutun ve gevşeyin, 3-4 kere gine edin. Tüm egzersizleri günde minimum 3 kere yapın” diyerek konuştu.

Kaynak: DHA

Güncelleme Tarihi: 12 Ocak 2021, 10:36
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner16

banner1